Strefa rodzica

Drogi rodzicu, znajdziesz tu informację…

+ -
Opłaty za korzystanie
z usług  przedszkola
Opłata miesięczna – za  każdą godzinę
w godzinach 6:30 do 7:30 i 12:30 do 17:00za 1 dziecko –1 zł ,  za 2-gie dziecko – 0,50 zł
Opłata za żywienie  

6 zł/dzień

Odpis za żywienie od następnego dnia po zgłoszeniu nieobecności dziecka. Zgłoszenia nieobecności na: przedszkole1grabowka@gmail.com

 

Numer kont:

 

Bank Spółdzielczy w Białymstoku

Oddział w Zaściankach

Opłata za korzystanie ze świadczeń przedszkola:

(z dopiskiem: imię i nazwisko dziecka, grupa,miesiąc)

20 8060 0004 0842 7863 2000 0010

Opłata za żywienie:

(z dopiskiem: imię i nazwisko dziecka, grupa,miesiąc)

41 8060 0004 0842 7863 2000 0020

 

Elektroniczna ewidencja czasu pobytu dziecka w przedszkolu koszt zakupu jednej karty – 15 zł
Wyprawka higieniczna  

40zł/rok (papier toaletowy, jednorazowe ręczniki papierowe do wycierania rąk, mydło do dozownika)

Prosimy o wpłatę do pani Edytki (intendent przedszkola).

 

Wyprawka plastyczna

 

150zł/rok

 

Zabawki

 

100zł/rok

+ -
·         Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka wrzesień 2019
·         Pasowanie na Przedszkolaka wg ustaleń
·         Dzień Edukacji Narodowej październik 2019
·         Światowy Dzień Pluszowego Misia listopad 2019
·         Obchody 11 listopada „Patriotyczne śpiewanie” listopad 2019
·         Mikołajki grudzień 2019
·         Jasełka -w wykonaniu Teatru Rodzica grudzień 2019
·         Świąteczny obiad wigilijny grudzień 2019
·         Bal karnawałowy luty 2020
·         Dzień Babci i Dziadka styczeń 2020
·         Walentynki, dzień chłopczyka i dziewczynki luty 2020
·         Powitanie wiosny marzec 2020
·         Warsztaty wielkanocne z rodzicami kwiecień 2020
·         Świąteczny obiad wielkanocny kwiecień 2020
·         Dzień Flagi – parada maj 2020
·         Dzień rodziny- festyn czerwiec 2020
·         Dzień Dziecka czerwiec 2020
·         Pożegnanie absolwentów przedszkola czerwiec 2020
·         Uroczystości urodzinowe wg ustaleń
+ -
+ -

Przerwa wakacyjna w roku szkolnym 2019/2020: 29 czerwca-31 lipca 2020r. 

+ -

Kodeks Rodzica Przedszkolaka Samorządowego Przedszkola w Grabówce 

1. Punktualnie przyprowadzam dziecko do przedszkola w ustalonych godzinach.
2. Używam magicznych słów „dzień dobry”, „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”, „do widzenia”.
3. Zwracam uwagę na przestrzeganie przedszkolnych zasad higieny i bezpieczeństwa.
4. Współdziałam z przedszkolem w celu przestrzegania przyjętych ustaleń w trosce o harmonijny rozwój mojego dziecka.
5. Zgłaszam nauczycielce niepokojące mnie zachowania dziecka.
6. Propozycje i uwagi nauczycielki są dla mnie wskazówką do pracy nad dzieckiem.
7. Uczestniczę w zebraniach, imprezach i uroczystościach przedszkolnych.
8. Staram się by moje dziecko zjadało i próbowało wszystkie proponowane przez przedszkole potrawy.
9. Ubieram moje dziecko stosownie do panujących warunków atmosferycznych.
10. W terminie dokonuję opłat za przedszkole.
11. Daję dziecku czas na wykazanie się samodzielnością.
12. Aktywnie uczestniczę w życiu przedszkola.
13. Odbierając dziecko z przedszkola zwracam uwagę na sprawne ubieranie , oraz na zbyt głośne zachowanie się w szatni i na holu.
14. Rzetelnie rejestruję godziny przyprowadzania i odbierania dziecka

+ -

Co należy przynieść do przedszkola:

  1. Wygodne ubranie 
  2. Kapcie antypoślizgowe bez sznurówek – podpisane
  3. Pościel w worku – podpisana (grupa I, II, III,IV,VIII,IX)
  4. Piżama -podpisana (grupa I, II, III,IV,VIII,IX)
  5. Majteczki i spodenki, bluzeczka na zmianę – zostawić w półce w szatni 
  6. Strój gimnastyczny w woreczku z materiału podpisany (grupa V, VI,VII)
  7. Chusteczki higieniczne w pudełku – 6 opakowań 
  8. Chusteczki nawilżone – 1 opakowanie 
+ -

Zarząd Rady Rodziców
w roku szkolnym 2020/2021

  • Przewodniczący –  Czyrska Joanna
  • Z-ca Przewodniczącego – Wakuluk Sylwia
  • Sekretarz – Gruszewska Urszula
  • Skarbnik – Klinicki Marcin

Skład Rady Grup w roku 2020/2021:

  1. Klimiuk Mariola
    Szarkowska Marta
    Sacharczuk Magdalena
  2. Gruszewska Urszula
    Hołownia Lipska B
    Białobłocka K
  3. Klinicki Marcin
    Krukowska Aneta
    Citowicz Dominika
  4. Korolczuk Izabela
    Kulesza Marzena
    Lider Ewa
  5. Czyrska Joanna
    Gruszewska Urszula
    Deryng Justyna
  6. Linkiewicz Martyna
    Lasota Monika
    Kośko Ewa
  7. Dunda Julita
    Grześ-Bukłaho Justyna
    Łupińska Anna
  8. Chwatko Karol
    Sobolewska Aleksandra
    Kusaczuk Agnieszka
  9. Matys Monika
    Prokopowicz Ireneusz
    Tołoczko Ewa
  10. Wakuluk Sylwia
    Kownacki Paweł
    Łukaszewicz Marlena

Fundusze Rady Rodziców będą wydatkowane zgodnie z preliminarzem ustalonym na zebraniu Rady Rodziców:

60 % uroczystości przedszkolne

40 % cele statutowe przedszkola

W roku szkolnym 2020/2021 planujemy:

  1. Zakup sprzętu nagłaśniającego do prowadzenia imprez i festynów;
  2. Pomoce dydaktyczne – instrumenty muzyczne;
  3. Bal karnawałowy
  4. Upominki na bal karnawałowy w kwocie ok. 40 zł na jedno dziecko;
  5. Pożegnanie 6 latków – upominki;
  6. Wynajem sześciu autokarów na wycieczkę z okazji Dnia Dziecka;
  7. Wynajem „dmuchanców” na Dzień Dziecka;
  8. Finansowanie imprez i uroczystości przedszkolnych.

Uchwalono wysokość składek na Radę Rodziców w roku szkolnym 2020/2021:

130,00 zł na dziecko płatne do 15 października 2020r.

 Rada Rodziców Przedszkola Samorządowego w Grabówce uchwaliła, iż na Fundusz Zabawkowy będą zbierane pieniądze
w wysokości 100 zł od dziecka do 15 października 2020r.

Powyższe wpłaty zbierają nauczycielki poszczególnych grup w zaklejonej i podpisanej kopercie.

Załączniki: 

Regulamin Rady Rodzicow

Plan pracy rady rodziców.doc

 

+ -

 

Godziny realizacji Realizowane treści  
Bezpłatny czas pobytu przeznaczony nauczanie, opiekę i wychowanie w godzinach  7:30 – 12:30  
6:30 – 8:00

 

„Powitanie dnia – poranek” – schodzenie się dzieci w swojej grupie lub dyżurującej, zajęcia opiekuńcze, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne  
7:30 – 8:00 Zabawy integrujące grupę, rozmowy kierowane, praca indywidualna z dziećmi mającymi mikrodeficyty rozwojowe, z dziećmi zdolnymi, utrwalanie zdobytych wiadomości, zabawy integrujące oraz swobodne  
8.00 – 8.30 Ćwiczenia poranne (5-6 latki) lub zabawa ruchowa (3-4 latki),
Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe – przygotowanie do śniadania
 
9:00 – 11:30 „Odkrywamy i działamy”
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą realizowanych w oparciu o podstawę programową oraz wg wybranego programu edukacyjnego (m.in. z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno- moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej, literackiej, badawczej)
 
Realizacja II – go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego (dzieci 5-6 letnie)   
Spacery, gry i zabawy na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, ogrodnicze, zabawy ruchowe i zajęcia sportowe na powietrzu we wszystkich porach roku
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe – pomoc dzieci przy nakrywaniu stolików do obiadu
 
12:00 – 12:30 Zabawy relaksacyjno – wyciszające, słuchanie bajek, odpoczynek (leżakowanie w grupach młodszych – do godz. 14.00),
Zabawy swobodne
 
12:30 –17:00 „Wesołe popołudnie”
Różnego typu zajęcia zorganizowane z inicjatywy nauczyciela, eksperymenty, nauka wierszy i piosenek, tańce, inscenizacje, improwizacje ruchowe, praca indywidualna z dziećmi, utrwalanie zdobytych umiejętności. zabawy muzyczno-rytmiczne, gry i zabawy sportowe, tematyczne lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym,  czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
 
Zabawy integracyjne w grupach mieszanych wiekowo (w oddziałach dyżurujących), zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne służące realizacji własnych pomysłów, rozwijanie umiejętności interpersonalnych  
Zabawy muzyczne, słuchanie czytanych bajek, zabawy inspirowane przez dzieci, rozmowy, podsumowanie dnia, rozchodzenie się dzieci  
 

Stałe czynności w trakcie  pobytu dzieci w przedszkolu

8:30 – 9:00 Śniadanie    
11:30 – 12:00 Obiad       

 

 
12:00 – 14:00 Drzemka poobiednia dzieci 3 i 4  letnie
14:15 – 14:45 Podwieczorek  
+ -

Programy zatwierdzone do realizacji w roku szkolnym 2020/2021:

„Trampolina. Program wychowania przedszkolnego” -Małgorzata Janiak, Kamila Witerska, PWN.

„Program wychowania przedszkolnego”-Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo, MAC Edukacja.

„Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, zerówek i placówek integracyjnych” – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska, wyd. WSiP

„Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu. Program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3-6 lat”- Ewa Wodzicka, MAC Edukacja

„Program Stanford Harmony”-PWN

Programy własne nauczycieli realizowane w naszym  przedszkolu:

„Nie tylko matematyka – kodowanie i odkodowywanie”-Beata Jakończuk

Profilaktyczny program logopedyczny „Gimnastyka buzi i języka” dla dzieci w wieku przedszkolnym -Beata Jakończuk

 „Zaczarowany świat książek” – program zainteresowań czytelniczych-Agnieszka Sawicka

„Play and learn” -program nauczania języka angielskiego-Marta Brejnak

Program zajęć ruchowych w elementami gimnastyki korekcyjnej „Sprawny przedszkolak”-Anna Szczygielska

„Hello, English”autorski program nauczania języka angielskiego w przedszkolu dla dzieci w wieku 3-4lat – Katarzyna Grzegorczuk

Innowacje:

„Dwujęzyczne 5-latki”-innowacja programowo-metodyczna-Katarzyna Grzegorczuk

 

 

 

+ -

Jadłospis jesienno- zimowy 2019/2020

Produkty alergizujące podane są pogrubionym drukiem.

  ŚNIADANIE OBIAD PODWIECZOREK
1 Kanapka: bułka, masło, twarożek        z warzywami, herbata z dzikiej róży

 

Przekąska owocowa

Alergeny: (1,7)

Zupa: ogórkowa

II danie: placki ziemniaczane, mleko

 

Przekąska warzywna

Alergeny: (1,3,7,9)

Kanapka: pieczywo mieszane, masło,

pasta z tuńczyka, ogórek kiszony, herbata miętowa

 

Alergeny: (1,3,4,7)

2 Zupa mleczna: płatki ryżowe na mleku

kanapka: pieczywo mieszane, masło, pasztet, ogórek konserwowy

Przekąska warzywna

 

Alergeny: (1,7)

Zupa: rybna

II danie: klops pieczony, puree ziemniaczano-dyniowe, kapusta kiszona

kompot z czarnej porzeczki

 

Alergeny: (1,3,4,7,9,)

Racuchy z jabłkami, kawa

z mlekiem

Przekąska owocowa

 

 

Alergeny: (1,3,7)

3 Kanapka: bagietka, masło, ser żółty, pomidor, kakao

Przekąska owocowa

 

Alergeny: (1,7)

Zupa: krupnik z kaszą pęczak

II danie: podudzie z kurczaka, ryż, marchewka duszona  

kompot wieloowocowy

Alergeny: (1,9)

Kanapka: pieczywo mieszane, masło, szynka,  rukola , ogórek, woda z  miodem i cytryną

 

Alergeny: (1,7)

4 Zupa mleczna: musli z mlekiem

Kanapka: pieczywo mieszane, masło, schab pieczony, papryka

Przekąska owocowa

 

Alergeny: (1,7,8)

Zupa:  szczawiowa z jajkiem

II danie: wątróbka z cebulką, ziemniaki, surówka z czerwonej kapusty

kompot truskawkowy

 

Alergeny: (1,3,7,9)

Kanapka: bułka maślana   z bananem, kakao

 

 

 

Alergeny: (1,7)

5 Kanapka: pieczywo mieszane, masło, jajecznica ze szczypiorkiem, herbata czarna

Przekąska owocowa

 

Alergeny: (1,3,7)

Zupa: barszcz ukraiński

II danie: pierogi ruskie  z okrasą     

Przekąska owocowa

kompot śliwkowy

Alergeny: ( 1,3,7,9)

Szarlotka na cieście razowym,

kawa inka z mlekiem

 

 

Alergeny: (1,3,7)

6 Zupa mleczna: makaron z mlekiem

Kanapka: bagietka, masło, wędlina drobiowa, sałata lodowa

Przekąska owocowa

Alergeny: (1,7)

Zupa: kapuśniak z kiszonej kapusty

II danie: naleśniki z twarogiem, musem truskawkowym i śmietaną

kompot wiśniowy

Alergeny: (1,3,7,9)

Tosty z szynką i żółtym serem, ketchup, herbata rumiankowa

Przekąska warzywna

 

Alergeny: (1,7)

7 Kanapka: bułka, masło, dżem, kawa inka z mlekiem

Przekąska warzywna

 

Alergeny: (1,7)

Zupa: pomidorowa z ryżem

II danie: łazanki z mięsem i kapustą

kompot z czerwonej porzeczki

Alergeny: (1,3,7,9)

Kanapka: pieczywo mieszane, masło, sałatka z kurczakiem, kukurydzą i ananasem, woda  imbirem

 

Alergeny: (1,3,7)

8 Zupa mleczna: zacierka z mlekiem

Kanapka: pieczywo mieszane, masło, pasta z ciecierzycy, ogórek kiszony

 

Przekąska owocowa

Alergeny: (1,7,11)

Zupa: cebulowa z grzankami

II danie: kotlet siekany drobiowy, kluski śląskie, surówka z ogórka kiszonego, groszku, jabłka i pora z sosem jogurtowo-majonezowym

woda z miodem i cytryną

Alergeny: (1,3,7,9)

Kanapka: bułka, masło, twarożek  z brzoskwinią, herbata z melisy

 

 

 

Alergeny: (1,7)

9 Kanapka: pieczywo mieszane, masło, krakowska sucha, pomidor, herbata owocowa

 

Przekąska warzywna

Alergeny: (1,7)

Zupa: fasolowa

II danie: gulasz z królika, kasza gryczana, buraczki na ciepło

kompot jabłkowy

 

Alergeny: (1,7,9)

Ciasto bananowo- kakaowe, mleko

Przekąska owocowa

 

 

Alergeny: (1,3,7)

10 Zupa mleczna: płatki owsiane na mleku

pieczywo mieszane, masło, jajko na twardo z majonezem, szczypior

Przekąska owocowa

Alergeny: (1,3,7)

Zupa: krem z dyni

II danie: gałeczki rybne w sosie śmietanowym, ziemniaki, bukiet warzyw    z wody

kompot wieloowocowy

Alergeny: (1,3,4,7,9)

Kanapka: bułka szpinakowa, masło, ser żółty, sałata lodowa herbata z cytryną

 

 

Alergeny: (1,7)

+ -

WYKAZ 14 ALERGENÓW – SUBSTANCJI I PRODUKTÓW POWODUJĄCYCH ALERGIE LUB REAKCJIE NIETOLERANCJI

INFORMACJE O OBECNOŚCI POSZCZEGÓLNYCH ALERGENÓW PODAWANE BĘDĄ W CODZIENNYM JADŁOSPISIE

  1. Ziarna zbóż zawierające gluten, tzn. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz czy też pszenica kamut, a także ziarna odmian hybrydowych powyższych zbóż, jak również produkty przygotowane na ich bazie.
  2. Skorupiaki oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  3. Jaja oraz produkty przygotowywane na ich bazie.
  4. Ryby oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  5. Orzeszki ziemne oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  6. Ziarna sojowe oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  7. Mleko oraz produkty przygotowane na jego bazie (łącznie z laktozą)
  8. Orzechy z drzew orzechowych, tj. migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjiowe, orzechy makadamia lub orzechy Queensland oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  9. Seler oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  10. Gorczyca oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  11. Ziarna sezamowe oraz produkty przygotowane na jego bazie.
  12. Dwutlenek siarki oraz siarczany w stężeniach wyższych niż 10 mg/l w przeliczeniu na całkowitą zawartość CO2 dla produktów w postaci  przygotowanej do spożycia zgodnie z instrukcjami wytwórców.
  13. Łubiny oraz produkty przygotowane na ich bazie.
  14. Mięczaki oraz produkty przygotowane na ich bazie.

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.                                                                       

+ -

Obowiązek informacyjny RODO

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Państwa Danych Osobowych, w tym danych uczniów, rodziców, opiekunów Prawnych lub
     

    kontrahentów i osób współpracujących, jest Przedszkole Samorzadowe w Grabówce, ul. Leszczynowa 14/1, 15-523 Białystok reprezentowane przez Dyrektora placówki.

  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: inspektor@kancelaria-explico.pl.
  3. Przetwarzanie Państwa danych osobowych, w tym danych uczniów, rodziców/ opiekunów prawnych oraz pracowników Przedszkola odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 RODO w celu możliwości
     

    wykonywania przez jednostkę zadań edukacyjnych określonych w przepisach obowiązującego prawa. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów lub do momentu określonego na podstawie odrębnego dobrowolnego upoważnienia do przetwarzania danych osobowych.

  4. Dane kontrahentów, osób współpracujących są przetwarzane w celach realizacji umów łączących strony lub świadczenia usług realizowanych w ramach współpracy i będą przechowywane na czas realizacji umowy oraz do czasu przedawnienia roszczeń.
  5. Dane osób korzystajacych z formularza kontaktowego będą przetwarzane do celu obsługi zapytania i będą przechowywane przez okres trwania korespondencji, ewentualnie do czasu wcześniejszego odwołania zgody na przetwarzanie.
  6. Pozyskiwane od Państwa dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  7. Posiadają Państwo prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
  9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe w tych sytuacjach, gdy przesłankę stanowi przepis prawa, wymóg ustawowy lub umowny. W niektórych sytuacjach, związanych z procesem edukacji, podawanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w pkt. 3, 4 i 5 W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych mają Państwo prawo wycofania zgody na przetwrazanie danych osobowych w dowolnym momencie.