Dyrektor przedszkola: | |
Barbara Beata Palewska |
Wicedyrektor przedszkola: | |
Beata Jakończuk Katarzyna Grzegorczuk |
|
Przedszkole Samorządowe w Grabówce
Przedszkole samorządowe znajduje się w miejscowości Grabówka, funkcjonuje w trzech oddziałach.
Wielkość budynku przy ul. Leszczynowej 14/1 to tysiąc osiemset metrów kwadratowych, a na nich siedem sal dydaktycznych, sala wielofunkcyjna, pełne zaplecze, a także taras i plac zabaw – tak wygląda nowe przedszkole samorządowe w Grabówce.
Budynek jest ekologiczny, nowoczesny, technologicznie stworzony na miarę XXI wieku.
W miarę zapotrzebowania powstały nowe oddziały mieszczące się przy ulicy Jeżynowej 2 oraz przy ul. Szosa Baranowska 94.
Wśród jedenastu Podlaskich Marek Roku 2018 znalazło się Przedszkole Samorządowe w Grabówce. Otrzymało ono główną nagrodę w kategorii Inwestycja.
Zajęcia dodatkowe
Grupy IV-VII, IX-XIV – prowadzący: Katarzyna Wądołowska
Grupy VI, VII, XIII, XIV – Prowadzący: Katarzyna Wądołowska
Zajęcia prowadzone są w grupach najstarszych (6-latki).
Prowadzące: Barbara Jasiuk, Amanda Jarocka, Martyna Piechowska
Pierwszeństwo uczestniczenia w zajęciach logopedycznych mają dzieci najstarsze.
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Podczas zajęć szczególna uwaga zostanie przywiązana się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej. Zajęcia mają na celu: kształtowanie prawidłowegotoru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej; usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia); kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie); rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy); wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej; rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi; rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych; uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek; kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka
Zajęcia z języka angielskiego prowadzone są we wszystkich grupach wiekowych.
Prowadzące: Marta Brejnak, Katarzyna Grzegorczuk, Barbara Jasiuk
Wprowadzenie dziecka w świat języka obcego w naturalny sposób, tak aby język obcy stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia. Zajęcia prowadzone będą w formie zabawy, w korelacji z wszystkimi obszarami edukacji. Do wprowadzenia i utrwalenia słówek i zwrotów wykorzystywane będą również, w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego (zabawy dowolne, posiłki, spacery itp.). Podczas zajęć nacisk będzie głównie położony na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia. Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez: osłuchanie się z brzmieniem języka obcego, reagowanie na proste polecenia i pytania. Rozwijanie sprawności mówienia odbywa się poprzez: powtarzanie za nauczycielem, nagraniem; konstruowanie prostych wypowiedzi; odgrywanie scenek lub dialogu; recytacja wierszyka, śpiewanie piosenki. Zajęcia będą wzbogacane pracami plastycznym i ćwiczeniami przygotowującymi do nauki sprawności pisania w języku obcym.
Religia prawosławna – Sławomir Markiewicz
Religia katolicka – ks. Marek Muraszkiewicz
Zajęcia prowadzone są w grupach najstarszych (6-latki)
Kadra przedszkola
- Barbara Beata Palewska
Grupa I:
- pani Barbara
- pani Anna
- pani Kinga
Grupa II:
- pani Monika
- pani Katarzyna
- pani Kinga
Grupa III:
- pani Justyna
- pani Paulina
Grupa IV:
- pani Paulina
- pani Marlena
Grupa V:
- pani Dominika
- pani Anna
Grupa VI:
- pani Agnieszka
- pani Katarzyna
Grupa VII:
- pani Marta
- pani Agnieszka
Grupa VIII:
- pani Marlena
- pani Monika
Grupa IX:
- pani Agnieszka
- pani Amanda
Grupa X:
- pani Wioleta
- pani Martyna
Grupa XI:
- pani Beata
- pani Katarzyna
Grupa XII:
- pani Natalia
- pani Beata
Grupa XIII:
- pani Barbara
- pani Sylwia
Grupa XIV:
- pani Sylwia
- pani Karolina
- intendent – pani Edyta
- intendent- pani Beata
- sekretarz- pani Sylwia
- sekretarka – pani Justyna
- główna księgowa- pani Anna
- pomoc administracyjno-biurowa – pani Kamila
- szef kuchni – pani Henryka
- kucharz – pani Bogusława
- pomoc kuchenna – pani Marzena
- pomoc kuchenna – pani Valentyna
- pomoc kuchenna – pani Agnieszka
- pomoc kuchenna – pani Grażyna
- pani Edyta
- pani Ewa
- pani Iwona
- pani Victoria
- pani Beata
- pani Ewa
- pani Edyta
- pani Małgorzata
- pani Marta
- pani Karolina
- pani Joanna
- pani Ewa
- pani Małgorzata
- pani Paulina
- pani Monika
- pani Jolanta
- pani Edyta
- pani Jolanta
- pan Grzegorz
- pan Jarosław
Projekt UE




Projekt „Przyjaciele dzieci – nowe przedszkole w Grabówce” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Projekt został zakończony.
Beneficjent: Gmina Supraśl
Realizator: Przedszkole Samorządowe w Grabówce
Wartość projektu: 1 464 311,37 zł
Wartość dofinansowania: 1 244 664,66 zł
Celem projektu jest zwiększenie dostępności do edukacji przedszkolnej dla dzieci 3-4 letnich poprzez stworzenie 120 nowych miejsc wychowania przedszkolnego w latach 2018-2020 oraz zapewnienie wszechstronnego rozwoju 100 dzieci z Gminy Supraśl poprzez wprowadzenie do oferty przedszkolnej dodatkowych zajęć edukacyjnych w latach 2018-2019.
Grupa docelowa: projekt jest skierowany do grup docelowych z terenu gminy Supraśl, województwa podlaskiego. Wsparcie będzie adresowane do dzieci w wieku przedszkolnym, a przez to także do ich rodziców/opiekunów. W przypadku tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego grupą docelową będą dzieci w wieku 3-4 lat (3 grupy – 3 latków – 60 dzieci, 1 grupa 4 –latków – 20 dzieci w roku szkolnym 2018/2019 oraz 2 grupy 3-latków 40 dzieci w roku szkolnym 2019/2020). Oprócz grup 3 – 4 latków zakłada się także utworzenie 1 grupy 5,6 latków w roku szkolnym 2018/2019. Zajęcia dodatkowe w ramach projektu skierowane będą do wszystkich grup dzieci, a więc grup 3, 4 latków oraz 5 i 6 latków (dla 100 dzieci).
Projekt przewiduje realizację:
1. Zajęć rozwijających postawę kreatywną, przedsiębiorczą (szachy, robotyka, przedsiębiorczy przedszkolak, zajęcia umuzykalniające),
2. Zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne (Taniec staropolski i współczesny, Akademia Piłkarska),
3. Zajęć specjalistycznych (logopedia),
4. Gimnastyki korekcyjnej (Zajęcia na basenie – gimnastyka ogólnorozwojowa, Zajęcia korekcyjne)
5. Zajęć edukacyjnych rozwijających kompetencje językowe (Język obcy – angielski)
6. Wspólne warsztaty dla dzieci i rodziców; wyjazdy, wyjścia integracyjne.
Przewidywanym rezultatem projektu jest utworzenie nowych miejsc przedszkolnych oraz rozszerzenie jego oferty o dodatkowe zajęcia zwiększające szanse edukacyjne i wyrównujące zdiagnozowane deficyty u dzieci. Wsparciem zostanie objętych 120 dzieci w zakresie utworzenie nowych miejsc przedszkolnych oraz 100 dzieci w zakresie zajęć dodatkowych.
Zamówienia publiczne
POSTĘPOWANIE PRZETARGOWE:
Świadczenie usług cateringowych – przygotowanie i dostawa posiłków do stołówki Przedszkola Samorządowego w Grabówce
Identyfikator postępowania | ocds-148610-bd441525-f09d-11ec-9a86-f6f4c648a056 |
Numer referencyjny postępowania | PsG.260.1.2022 |
Procedura | Krajowa |
Tryb postępowania | Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy |
Dokumentacja przetargowa, oświadczenia oraz inne informacje zamieszczone są pod linkiem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd441525-f09d-11ec-9a86-f6f4c648a056
Plan zamówień na 2021 rok: 2021_plan zamówień.pdf
CATERING
Tytuł/nazwa postępowania
Świadczenie usług cateringowych – przygotowanie i dostawa posiłków do stołówki Przedszkola Samorządowego w Grabówce
Identyfikator postępowania
9b0eff89-14ad-42ac-8bdc-
Tryb
Tryb podstawowy, wariant 1Numer ogłoszenia BZP/TED/Nr referencyjny
2021/BZP 00153437/01
Załączniki oraz inne publikowane dokumenty na miniPortalu – link:
https://miniportal.uzp.gov.pl/
Deklaracja dostępności
Przedszkole Samorządowe w Grabówce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.przedszkolewgrabowce.pl
Data publikacji strony internetowej: 2020-08-09
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-21
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-05-12
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, korzystając z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa http://przedszkolewgrabowce.pl spełnia wymagania w 99,74 %.
Niezgodności
- cześć elementów posiada nie wystarczający kontrast kolorów,
- strona posiada ułatwienie dostępności w postaci wtyczki,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
- administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
- poprawienie dostępności strony wiąże się z ograniczeniami technicznymi.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Przedszkole Samorządowe w Grabówce
ul. Leszczynowa 14/1, 15-523 Grabówka
e-mail: przedszkolegrabowka@gmail.com
telefon: +48 579 991 611
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie żądania powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Obiekt przedszkola jest budynkiem parterowym. Poziom posadzki parteru wynosi +2cm
w stosunku do otaczającego terenu w obrębie wejść do budynku, w związku z tym brak konieczności projektowania ramp dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Zaprojektowano obszerne przedsionki wejściowe i przestrzenie manewrowe przed drzwiami. Wszystkie progi w budynku mają mniej niż 2cm wysokości. Toalety ogólnodostępne zaprojektowano zgodnie z wymaganiami dostępności dla osób niepełnosprawnych na podstawie obowiązujących przepisów. W toaletach ogólnodostępnych przewidziano wystarczającą ilość miejsca pozwalającą na swobodne obracanie się wózkiem inwalidzkim (kwadrat o wymiarach 150x150cm). Zaprojektowano wyposażenie toalet w umywalkę i miskę ustępową dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Zaprojektowano wymagane poręcze ułatwiające korzystanie z przyborów sanitarnych. Na terenie działki przedszkolnej znajdują się 2 miejsca postojowe dla niepełnosprawnych położone w bezpośrednim sąsiedztwie wejść do budynku.
Drugi budynek jest budynkiem piętrowym, podpiwniczonym. Znajduje się w nim urządzenie dla osób niepełnosprawnych – platforma schodowa typ V 64. Zaprojektowano obszerne przedsionki wejściowe i przestrzenie manewrowe przed drzwiami. Wszystkie progi w budynku mają mniej niż 2cm wysokości. Toaleta ogólnodostępna zaprojektowana zgodnie z wymaganiami dostępności dla osób niepełnosprawnych na podstawie obowiązujących przepisów. Przewidziano w niej wystarczającą ilość miejsca pozwalającą na swobodne obracanie się wózkiem inwalidzkim (kwadrat o wymiarach 150x150cm. W jednej sali, toalecie dla dzieci, również zaprojektowana jest przestrzeń pozwalająca na swobodne obracanie się wózkiem inwalidzkim oraz zostały zamontowane poręcze ułatwiające korzystanie z przyborów sanitarnych.
Trzeci obiekt to budynek piętrowy: I piętro z przeznaczeniem na przedszkole. Znajduje się w nim toaleta dla osób niepełnosprawnych (wyposażona w umywalkę i miskę ustępową a także poręcze ułatwiające korzystanie z przyborów sanitarnych). Budynek posiada schody, brak windy. Przed budynkiem dostępne jest miejsce postojowe dla niepełnosprawnych.
Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.