Grupa IX

Nauczyciele:

Marta Gołosko

Barbara Jasiuk

Pomoc nauczyciela: Emilia Sołowiej

Woźna oddziałowa: Edyta Guziejko

linia Realizowana tematyka

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc Wrzesień
grupa IX
1. Witamy w przedszkolu
2. Bezpiecznie idziemy do przedszkola
3. Dbamy o czystość
4. Jesień w sadzie

Wiersz do nauki :
,,Spadła gruszka do fartuszka”

Spadła gruszka do fartuszka
A za gruszką dwa jabłuszka
A śliweczka spaśnie chciała,
Bo śliweczka nie dojrzała.
Spadła gruszka do fartuszka
A za gruszką dwa jabłuszka
A śliweczka spaśnie chciała,
Bo śliweczka za mała.

Wprowadzenie piosenki :

 „Pac gruszka”

Pod owocami zgina się grusza,
wiatr konarami gruszy porusza.
Ref: Pac gruszka, pac gruszka,
        hop do fartuszka.
        Pac gruszka, pac gruszka,
        hop do fartuszka.
Spadają gruszki od soku miękkie,
nad gruszą krążą osa i szerszeń.

Ref: Pac gruszka, pac gruszka,
Stanę pod gruszą i w mój fartuszek,
dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek.

Język angielski :

– Poznanie piosenki na powitanie :Hello ,hello.

Słownictwo: hello- dzień dobry

                      goodbye- do widzenia

Poznajemy kolory: red, yellow, blue, green.

chłopczyk

PAŹDZIERNIK

Piosenka pt. „Jeż”

1.W lesie mieszka mały jeż.

Bardzo dziwny z niego zwierz,

bo gdy go ktoś zdenerwuje,

to kolcami wtedy kłuje!

Nie dotykaj jeża, nie,

bo pokłuje Cię!

2.Zimą jeżyk słodko śpi.

Coś miłego mu się śni.

Wicher wieje, mróz na dworze,

a on siedzi sobie w norze.

Czeka na cieplejsze dni.

Na wiosenne dni.

 

 

,,A w ogrodzie jeżyk śpi” –wiersz do słuchania

A w ogrodzie jeżyk śpi.                  to każde z dzieci
Zbudź się, jeżu, zbudź.                 lubi go jak ja.
Lecz nie podam ręki ci,                 Mój jeżyku, odwiedź nas,
bo mnie będziesz kłuć.                 do przedszkola spiesz.
Chociaż na grzbiecie                    Był już kotek gościem raz,
jeżyk kolce ma,                              może być i jeż.

 

  1. angielski:

Make a circle one, two, three,

One, two, three,  x2

hello, hello, hello.

Make a circle, big, big, big.
Small, small, small.
Big, big, big.
Make a circle, small ,small, small.
Hello, hello, hello.
Make a circle, hop, hop, hop.

hop, hop, hop
Make a circle, down, down, down.

Down, down, down.
 sit down.

„HEAD and SHOULDERS”

Head, shoulders, knees and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and mouth and nose.
Head, shoulders, knees and toes, knees and toes, knees and toes.